+36 (20) 349 1420
8600 Siófok, Fő tér 6. Sió Pláza 2. emelet

GY.I.K.

avagy a Gyakran Ismételt Kérdések

Ide olyan kérdések - és persze válaszok - kerülnek, amiket a leggyakrabban feltesztek nekünk. Igyekeztünk témakörökre bontani mindent, hogy könnyeben kereshető legyen, ami a legjobban érdekel benneteket.

TÉMÁK:

  1. KORHATÁROK
  2. MŰSOR
  3. NYITVATARTÁS
  4. JEGY- és BÜFÉ PÉNZTÁR
  5. ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS
  6. PARKOLÁS
  7. MOSDÓHASZNÁLAT
     

I. KORHATÁROK
 

  1. Mit kell tudni a filmek korhatárbesorolásáról?

    A mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 20. § (1) bekezdés értelmében a Magyarországon forgalomba kerülő filmalkotásokat a kiskorúak egészséges szellemi és lelki fejlődése érdekében a törvény 21. §-ban meghatározott kategóriákba be kell sorolni. Ennek céljából a mozgóképszakmai szervezet létrehozta és működteti a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NMHH) szervezetén belül a Korhatár Bizottságot, amely bizottsági ülés keretében javaslatot tesz a filmalkotások kategóriákba sorolására. A filmek korhatára csak ajánlás, célja a nézők tájékoztatása.
     
  2. Mi a különbség a szaggatott karikás és folyamatos karikás korhatár között?

    A szaggatott körrel jelzett korhatár a film előzetes korhatára. A besorolás ezen szakaszában a Korhatár bizottság még csak a film előzetesét láthatta, és sorolta be. Ez a teljes film megtekintésével és besorolásával még változhat. A film végleges korhatárát folyamatos karikával jelezzük. 
     
  3. Fiatalabbak vagyunk, mint a film korhatár besorolása. Bemehetünk megnézni?

    A filmek korhatára csak ajánlás, célja a nézők tájékoztatása. Segít annak eldöntésében, hogy nagyjából mire lehet számítani egy filmben. Minden esetben a néző döntése, hogy a korhatár ismeretében megtekinti-e a választott filmet.
     
  4. Fiatalokat láttunk egy 18 éven felülieknek vagy csak felnőtteknek ajánlott film vetítésén. Miért engedte be őket a mozi?

    Mint korábban írtuk, a filmek korhatára csak ajánlás, célja a nézők tájékoztatása. A magyar szabályozás szerint a mozi nem válogathatja meg, hogy kit enged be egy filmre, életkor alapján nem tehet különbséget néző és néző között, nem ellenőrizheti a vendégek életkorát, senkit sem zárhat ki a vetítésről az életkora alapján. A mozi a korhatárral csak tájékoztat, nem kötelez, nem ír elő, és nem tilthat.
     

II. MŰSOR
 

  1. Mikor kerül fel a friss műsor a weboldalra / facebook oldalra?

    Minden Magyarországon működő multiplex rendszerű mozi heti műsortervezéssel dolgozik, így a Sió Mozi is. A mozihét csütörtöki napon kezdődik, és szerdai napon végződik. A hét végén elkészült műsort a hétfői napon engedélyeztetjük a filmek jogtulajdonosaival, majd miután ők rábólintottak kerülhet fel a weboldalra és a Facebook oldalra. Ez hétfő este, vagy kedd napközben történik meg. 
     
  2. Hol találjuk meg a mozi műsorát?

    A műsort a mozi hivatalos weboldalán (www.siomozi.hu), és a Facebook oldalunkon (https://facebook.com/SioMozi) tesszük közé. A műsort megtaláljátok más weboldalakon, mozis portálokon is, azonban mivel ezeket nem mi szerkesztjük, a tartalmukért és a műsor pontosságáért nem tudunk felelősséget vállalni.
     

III. NYITVATARTÁS
 

  1. Minden nap nyitva van a mozi? Ünnepnapokon is?

    A Sió Mozi az év mind a 365 napján nyitva tart, munkanapokon délutántól estig, hétvégén / tanítási szünetekben / munkaszüneti napokon / ünnepnapokon hosszabban, általában délelőttől vagy kora délutántól estig. Mi akkor dolgozunk leginkább, amikor mindenki más pihen.
     
  2. Mikor nyit illetve zár a pénztár?

    Mivel a filmek eltérő hossza miatt hétről-hétre folyamatosan változnak a kezdési időpontok, így a mozinak sem tudunk egy klasszikus fix nyitvatartási időszakot megadni, mindig az első illetve utolsó vetítés időpontjához kötjük a mozi nyitását és zárását. A jegy- és büfé pénztár az első előadás előtt fél órával nyit, és az utolsó előadás után negyed órával zár. 
     

IV. JEGY- és BÜFÉ PÉNZTÁR

 

  1. Mivel tudunk fizetni?

    Jegyet, illetve büfé termékeket kizárólag készpénzzel és bankkártyával tudtok vásárolni.
     
  2. SZÉP Kártyát elfogadtok?

    Sajnos hivatalosan a mozikban nem lehet használni a SZÉP kártyát. A kártyára vonatkozó kormányrendelet nem teszi lehetővé mozijegy vásárlását, a SZÉP kártyával csak élő rendezvények (koncert, színház, egyéb előadások) jegyvásárlása engedélyezett. A büfé esetében a SZÉP kártya használatát a melegkonyhás szolgáltatások meglétéhez kötik, aminek a mozi büfé általánosságban nem felel meg.
     
  3. Hol találjuk meg a mozi jegyárait?

    A weboldalunk rólunk menüpontja alatt: https://siomozi.hu/rolunk
     
  4. Hol találjuk meg a büfé kínálatot és az árakat?

    A weboldalunk rólunk menüpontja alatt: https://siomozi.hu/bufe

V. ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS
 

  1. Milyen típusú jegyet vásárolhatok online?

    Online vásárlás során teljes árú, és kedvezményes jegyek (diák, gyerekjegy, nyugdíjas, fogyatékkal élő) vásárlására van lehetőség. A kedvezményesen vásárolt jegyek esetében a kedvezményre jogosító iratot a beengedéskor a jegykezelőnek be kell mutatni!
     
  2. Tudok egyszerre több filmre is vásárolni online?

    Különböző filmekre szóló jegyek együttes vásárlására online nincs lehetőség, ezt vagy két egymás után, de egymástól függetlenül indított tranzakcióban vagy személyesen tudod a pénztárainkban megtenni. Online egy vásárlás alkalmával egy bizonyos előadásra lehet jegy(ek)et váltani.
     
  3. Milyen bankkártyával fizethetek?

    A vásárlásod az OTP SimplePay fizető felületén keresztül zajlik, teljesen biztonságos. Az online vásárlások során elfogadunk minden olyan American Express, Maestro, MasterCard, Visa és Visa Electron típusú kártyát, melyek internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek.
     
  4. Mi történik, ha a fizetési tranzakció folyamán hiba lépett fel?

    Az online vásárlás során csak azok a tranzakciók teljesülnek, amelyek során a fizetési folyamat minden lépése sikeresen lezajlott és amelynek a végén a SimplePay fizető felületéről visszajutottál a Sió Mozi oldalára és e-mailben megkaptad a visszaigazolást a tranzakcióról. Amennyiben a folyamatban hiba lépett fel, kérjük indítsd újra a böngésződet és kezdd újra a vásárlás folyamatát. Minden esetben fokozottan figyelj oda az e-mail címed, a személyes adataid és a bankkártya adataid és az iPIN pontos megadására, a legtöbb hiba ezzel kiszűrhető.
     
  5. Milyen okai lehetnek a sikertelen tranzakciónak?

    A kártyát kibocsátó bank rendszere nem fogadta el a fizetési megbízást.
    A kártyát kibocsátó bankhoz technikai probléma miatt nem jutott el a fizetési megbízási kérelem, vagy a tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Ilyen esetben kérjük próbálja meg újra.
    A kártya nem alkalmas az internetes vásárlásra.
    A kártyát, vagy a kártyával történő internetes vásárlást a kártyát kibocsátó bank letiltotta.
    A vásárlás során a kártya adatai hibásan lettek megadva.
    Az vásárlás SMS-ben visszaigazoló kód, és/vagy az iPIN kód hibásan/vagy nem lett megadva.
    A kártya lejárt.
    A számlán nincs elegendő fedezet a tranzakció végrehajtásához.
    A tranzakció összege meghaladja a számlán lévő limitet.
    Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a Sió Mozi oldalára, a tranzakció sikertelen.
    Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve “refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
     
  6. Miért látom foglaltnak a kijelölt helyeket, ha nem sikerült a kártyás vásárlás? 

    Technikai és biztonsági okokból a rendszer ideiglenesen zárolja a sikertelen vásárlás során kijelölt helyeket, addig amíg véglegesen lezárul a bank oldaláról a sikertelen tranzakció visszaigazolása. A jegyeladó rendszer 5-10 percen belül felszabadítja a zárolás alatt lévő helyeket, amik újra megvásárolhatók.
     
  7. Mit kell kapnom, ha sikeres volt a vásárlás?

    A megadott e-mail címedre két független forrásból érkezik majd e-mail. Egyik e-mail az OTP SimplePay visszaigazolását tartalmazza a vásárlásról, a másik e-mail pedig a mozitól érkezik a mozijeggyel és névre szóló áfás számlával a vásárlásról. Az e-mail tartalmazza egy .pkpass állomány linkjét is, ami a mobilod Wallet alkalmazásába is elmenthetsz.
     
  8. Ki kell nyomtatnom az online mozijegyet?

    Nem szükséges kinyomtatnod a jegyet, a mobilod képernyőjéről is be tudod mutatni. A beengedéshez a jegyen található QR kódra lesz szükségünk elsősorban.
     
  9. Mit tehetek, ha nem érkezett meg a jegyem e-mailben?

    Az esetek jelentős többségében két oka lehet annak, hogy nem kaptad meg a jegyeket e-mailen. Az egyik, hogy hibásan adtad meg az e-mail címed, a másik, hogy az e-mail a SPAM/LEVÉLSZEMÉT mappában landolt. Kérjük, első körben ellenőrizd a levelezőrendszered beállításait és a spam/levélszemét mappádat. Amennyiben nem érkezett meg a vásárlást igazoló e-mail, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot e-mailben vagy a Sió Mozi Facebook oldalán üzenetben, és utána nézünk. A vásárlás során használt névre, és e-mail címedre lesz szükségünk. Akkor se ess pánikba, ha nem kapsz időben választ, a mozi pénztáránál is fognak tudni segíteni az előadás előtt. Ha a SimplePay vásárlás sikeres volt (és arról megkaptad a visszaigazoló e-mailt és SMS-t), nálunk meglesz a jegyed.
     
  10. ÁFA-s számlára van szükségem az online vásárolt jegyekről. Hogyan juthatok hozzá?

    A megadott névre szóló áfás számlát a jegy mellett találod a kiküldött e-mailben.
     
  11. Át kell-e vennem a pénztárnál az online vásárolt jegyemet?

    Az Online vásárolt jegyet a kiküldött e-mailben találod, nem kell a pénztárainknál jegyet kérned. A vásárláskor kapott QR kódot a jegykezelő fogja érvényesíteni. A jegyet ki is nyomtathatod, de az okostelefonodon is bemutathatod kollégánknak. 
     
  12. Több jegyet vásároltam, de csak egy vonalkód van a visszaigazoláson. Ez normális?

    Igen, sőt. A vásárlás során alapértelmezett az összevont jegy, ami azt jelenti, hogy maga a jegy és a QR kód több jegy adatait tartalmazza egyszerre. Ezzel a vonalkóddal annyi személy vehet részt a vetítésen, ahány jegyet vásároltál. Javasoljuk is, hogy használd az összevont funkciót a jegyvásárlás során, mert gyorsabb a beléptetés, csak egy QR kódot kell a kollégának érvénytelenítenie.
     
  13. Mi történik, ha véletlenül töröltem a visszaigazoló e-mailt?

    Amennyiben törölted a vásárlást igazoló e-mailt, első körben ellenőrizd a kuka/trash mappa tartalmát, innen még vissza tudod állítani. Ha mégsem, akkor ugynaz az eljárás, mintha nem kaptad volna meg a jegyed (lásd fentebb a 8. pont).
     
  14. Hogyan jutok be az előadásra az online vásárolt jegyemmel?

    A vásárláskor kapott QR kódot a jegykezelőnek kell bemutatni, aki ezt követően érvényesíti. A vonalkódot ki is nyomtathatod, de okostelefonodon is bemutathatod. Egy kód felhasználására csak egyszer van lehetőség.
     
  15. Nem a megfelelő típusú jegyet vásároltam meg, nem tudok részt venni az előadáson. Visszaválthatom, vagy módosíthatom?

    A jegyek módosítására, vagy törlésére nincs lehetőség! Internetes jegyvásárlás esetén a Néző az elállás jogát a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. § (2) bekezdés l) pontja alapján nem gyakorolhatja, tekintettel arra, hogy az online jegyvásárlással létrejövő szerződés tárgya szerinti filmvetítés kifejezetten olyan szabadidős tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatásra irányul, mely kizárólag a Néző által kiválasztott és a Sió Mozi, mint Szolgáltató által visszaigazolt, pontosan meghatározott időpontban (teljesítési határidőben) tartandó filmvetítésen való részvételre vonatkozik. Szolgáltató az online jegyvásárlással létrejött szerződés esetén a Néző által kiválasztott és Szolgáltató által visszaigazolt filmvetítés ellenértékét csak abban az esetben téríti vissza, amennyiben az előadás a Szolgáltató érdekkörében megvalósuló okból elmarad. A Szolgáltató a szerződés létrejötte, azaz a „FIZETÉS” gomb megnyomása előtt biztosítja, hogy a megkezdett szerződéses folyamat bármikor és következmények nélkül megszakítható.
     
  16. Ha otthon hagytam a diákigazolványomat, hogyan tudok bemenni a filmre az online vásárolt diák jegyemmel?

    A kedvezményes jegyek érvényesítésének feltétele, hogy a kedvezményre jogosító igazolványt a jegykezelőnek bemutasd! Ha az igazolványt nem tudod felmutatni a bejáratnál, akkor nem tudunk az előadásra beengedni. Ebben az esetben a filmet akkor tudod megnézni, ha teljes árú jegyet vásárolsz a helyszínen az előadásra. Különbözet fizetésére nincs lehetőség.
     
  17. Mit tartalmaz az adminisztrációs díj?

    Az adminisztrációs díj az online jegyek kiállításához szükséges rendszerek használatának költségeit tartalmazza: OTP SimplePay online fizetési modul vásárlások utáni költségei, és a szamlazz.hu számlázórendszer vásárlások utáni bizonylatok kiállításának költségei. Megpróbáljuk ezt a díjat a lehető legalacsonyabban tartani, és csak a rendszerhasználati költségek egy részével terhelni a jegyvásárlást, így más rendszerekhez kényelmi díjaihoz képest nálunk alacsonyabb összeggel találkozhattok.


VI. PARKOLÁS
 

  1. Hol tudunk parkolni?

    Ha autóval érkeztek, legkényelmesebben a Sió Pláza mélygarázsában tudtok parkolni. Vendégeink részére a megváltott mozijeggyel +2 óra ingyenes parkolási kedvezmény vehető igénybe a pláza parkolóházában. Parkolási kedvezményt csak az adott napra és adott előadására szóló mozijegyre tudunk érvényesíteni, az előadás után a mozi pénztárában. A parkoló a Sió Pláza üzemeltetésében működik. Alternatív parkolási lehetőség a pláza közvetlen közelében található szabadtéri Önkormányzati fizetős parkolóhelyek.
     
  2. Hogy vehetjük igénybe a +2 óra ingyesen parkolási kedvezményt a Sió Pláza mélygarázsában?

    Parkolási kedvezményt csak az adott napra és adott előadására szóló mozijegyre tudunk érvényesíteni, az előadás után a mozi pénztárában. A vonalkóddal rendelkező parkolójegyre egy kiegészítő vonalkódot ragasztunk. Kihajtás előtt a parkolójegyet és a kedvezményt is érvényesíteni kell a parkoló-automatáknál, amiket a 0. parkoló szinten találjátok a pláza parkolóba vezető kijáratainál. 

    Első lépésként a parkolójegy eredeti vonalkódját kell beolvastatni a parkoló automatánál, ami kijelzi a parkolás hosszát és a fizetendő összeget. Második lépéskén az általunk adott vonalkódot kell beolvastatni, ami levonja a teljes összegből a 2 óra kedvezményének összegét. Ha a parkolás időtartama meghaladta a 2 órát, akkor a fent maradó összeget kell csak fizetni, ha nem haladta meg a két órát, akkor a parkolás ingyenes.


VII. MOSDÓHASZNÁLAT
 

  1. Hol találjuk a mosdókat?

    A Sió Mozi nem rendelkezik saját üzemeltetésű mosdóval, vendégeink a pláza mosdóit tudják használni. A mosdók közvetlenül a 2. szintre érkező mozgólépcsők, illetve a kínai étterem mellett találhatók. A Sió Pláza által üzemeltetett mosdó fizetős, a belépés apróval működik.
     
  2. Miért nem rendelkezik a mozi a vendégek számára is használható saját mosdóval?

    Magyarországon a 4-5 termesnél kisebb, plázában működő mozik nagy része nem rendelkezik saját mosdóval. Ennek oka a mozik kis területe. A Sió Plázában a teljes 2. szint nem éri el egy 6-8 termes mozi méretét, így a tervekben sem szerepelt saját mosdó a mozi részére, és utólag már nem is építhető hozzá. A mozival egy szinten található a Sió Pláza által üzemeltetett mosdó, pár tíz méter távolságra.