GY.I.K.
avagy a Gyakran Ismételt Kérdések
Ide olyan kérdések - és persze válaszok - kerülnek, amiket a leggyakrabban feltesztek nekünk. Igyekeztünk témakörökre bontani mindent, hogy könnyeben kereshető legyen, ami a legjobban érdekel benneteket.
TÉMÁK:
- KORHATÁROK
- MŰSOR
- NYITVATARTÁS
- JEGY- és BÜFÉ PÉNZTÁR
- ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS
- PARKOLÁS
- MOSDÓHASZNÁLAT
I. KORHATÁROK
- Mit kell tudni a filmek korhatárbesorolásáról?
A mozgóképről szóló 2004. évi II. törvény 20. § (1) bekezdés értelmében a Magyarországon forgalomba kerülő filmalkotásokat a kiskorúak egészséges szellemi és lelki fejlődése érdekében a törvény 21. §-ban meghatározott kategóriákba be kell sorolni. Ennek céljából a mozgóképszakmai szervezet létrehozta és működteti a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NMHH) szervezetén belül a Korhatár Bizottságot, amely bizottsági ülés keretében javaslatot tesz a filmalkotások kategóriákba sorolására. A filmek korhatára csak ajánlás, célja a nézők tájékoztatása.
- Mi a különbség a szaggatott karikás és folyamatos karikás korhatár között?
A szaggatott körrel jelzett korhatár a film előzetes korhatára. A besorolás ezen szakaszában a Korhatár bizottság még csak a film előzetesét láthatta, és sorolta be. Ez a teljes film megtekintésével és besorolásával még változhat. A film végleges korhatárát folyamatos karikával jelezzük.
- Fiatalabbak vagyunk, mint a film korhatár besorolása. Bemehetünk megnézni?
A filmek korhatára csak ajánlás, célja a nézők tájékoztatása. Segít annak eldöntésében, hogy nagyjából mire lehet számítani egy filmben. Minden esetben a néző döntése, hogy a korhatár ismeretében megtekinti-e a választott filmet.
- Fiatalokat láttunk egy 18 éven felülieknek vagy csak felnőtteknek ajánlott film vetítésén. Miért engedte be őket a mozi?
Mint korábban írtuk, a filmek korhatára csak ajánlás, célja a nézők tájékoztatása. A magyar szabályozás szerint a mozi nem válogathatja meg, hogy kit enged be egy filmre, életkor alapján nem tehet különbséget néző és néző között, nem ellenőrizheti a vendégek életkorát, senkit sem zárhat ki a vetítésről az életkora alapján. A mozi a korhatárral csak tájékoztat, nem kötelez, nem ír elő, és nem tilthat.
II. MŰSOR
- Mikor kerül fel a friss műsor a weboldalra / facebook oldalra?
Minden Magyarországon működő multiplex rendszerű mozi heti műsortervezéssel dolgozik, így a Sió Mozi is. A mozihét csütörtöki napon kezdődik, és szerdai napon végződik. A hét végén elkészült műsort a hétfői napon engedélyeztetjük a filmek jogtulajdonosaival, majd miután ők rábólintottak kerülhet fel a weboldalra és a Facebook oldalra. Ez hétfő este, vagy kedd napközben történik meg.
- Hol találjuk meg a mozi műsorát?
A műsort a mozi hivatalos weboldalán (www.siomozi.hu), és a Facebook oldalunkon (https://facebook.com/SioMozi) tesszük közé. A műsort megtaláljátok más weboldalakon, mozis portálokon is, azonban mivel ezeket nem mi szerkesztjük, a tartalmukért és a műsor pontosságáért nem tudunk felelősséget vállalni.
III. NYITVATARTÁS
- Minden nap nyitva van a mozi? Ünnepnapokon is?
A Sió Mozi az év mind a 365 napján nyitva tart, munkanapokon délutántól estig, hétvégén / tanítási szünetekben / munkaszüneti napokon / ünnepnapokon hosszabban, általában délelőttől vagy kora délutántól estig. Mi akkor dolgozunk leginkább, amikor mindenki más pihen.
- Mikor nyit illetve zár a pénztár?
Mivel a filmek eltérő hossza miatt hétről-hétre folyamatosan változnak a kezdési időpontok, így a mozinak sem tudunk egy klasszikus fix nyitvatartási időszakot megadni, mindig az első illetve utolsó vetítés időpontjához kötjük a mozi nyitását és zárását. A jegy- és büfé pénztár az első előadás előtt fél órával nyit, és az utolsó előadás után negyed órával zár.
IV. JEGY- és BÜFÉ PÉNZTÁR
- Mivel tudunk fizetni?
Jegyet, illetve büfé termékeket kizárólag készpénzzel és bankkártyával tudtok vásárolni.
- SZÉP Kártyát elfogadtok?
Sajnos hivatalosan a mozikban nem lehet használni a SZÉP kártyát. A kártyára vonatkozó kormányrendelet nem teszi lehetővé mozijegy vásárlását, a SZÉP kártyával csak élő rendezvények (koncert, színház, egyéb előadások) jegyvásárlása engedélyezett. A büfé esetében a SZÉP kártya használatát a melegkonyhás szolgáltatások meglétéhez kötik, aminek a mozi büfé általánosságban nem felel meg.
- Hol találjuk meg a mozi jegyárait?
A weboldalunk rólunk menüpontja alatt: https://siomozi.hu/rolunk
- Hol találjuk meg a büfé kínálatot és az árakat?
A weboldalunk rólunk menüpontja alatt: https://siomozi.hu/bufe
V. ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS
- Milyen típusú jegyet vásárolhatok online?
Online vásárlás során teljes árú, és kedvezményes jegyek (diák, gyerekjegy, nyugdíjas, fogyatékkal élő) vásárlására van lehetőség. A kedvezményesen vásárolt jegyek esetében a kedvezményre jogosító iratot a beengedéskor a jegykezelőnek be kell mutatni!
- Tudok egyszerre több filmre is vásárolni online?
Különböző filmekre szóló jegyek együttes vásárlására online nincs lehetőség, ezt vagy két egymás után, de egymástól függetlenül indított tranzakcióban vagy személyesen tudod a pénztárainkban megtenni. Online egy vásárlás alkalmával egy bizonyos előadásra lehet jegy(ek)et váltani.
- Milyen bankkártyával fizethetek?
A vásárlásod az OTP SimplePay fizető felületén keresztül zajlik, teljesen biztonságos. Az online vásárlások során elfogadunk minden olyan American Express, Maestro, MasterCard, Visa és Visa Electron típusú kártyát, melyek internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek.
- Mi történik, ha a fizetési tranzakció folyamán hiba lépett fel?
Az online vásárlás során csak azok a tranzakciók teljesülnek, amelyek során a fizetési folyamat minden lépése sikeresen lezajlott és amelynek a végén a SimplePay fizető felületéről visszajutottál a Sió Mozi oldalára és e-mailben megkaptad a visszaigazolást a tranzakcióról. Amennyiben a folyamatban hiba lépett fel, kérjük indítsd újra a böngésződet és kezdd újra a vásárlás folyamatát. Minden esetben fokozottan figyelj oda az e-mail címed, a személyes adataid és a bankkártya adataid és az iPIN pontos megadására, a legtöbb hiba ezzel kiszűrhető.
- Milyen okai lehetnek a sikertelen tranzakciónak?
A kártyát kibocsátó bank rendszere nem fogadta el a fizetési megbízást.
A kártyát kibocsátó bankhoz technikai probléma miatt nem jutott el a fizetési megbízási kérelem, vagy a tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Ilyen esetben kérjük próbálja meg újra.
A kártya nem alkalmas az internetes vásárlásra.
A kártyát, vagy a kártyával történő internetes vásárlást a kártyát kibocsátó bank letiltotta.
A vásárlás során a kártya adatai hibásan lettek megadva.
Az vásárlás SMS-ben visszaigazoló kód, és/vagy az iPIN kód hibásan/vagy nem lett megadva.
A kártya lejárt.
A számlán nincs elegendő fedezet a tranzakció végrehajtásához.
A tranzakció összege meghaladja a számlán lévő limitet.
Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a Sió Mozi oldalára, a tranzakció sikertelen.
Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve “refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.
- Miért látom foglaltnak a kijelölt helyeket, ha nem sikerült a kártyás vásárlás?
Technikai és biztonsági okokból a rendszer ideiglenesen zárolja a sikertelen vásárlás során kijelölt helyeket, addig amíg véglegesen lezárul a bank oldaláról a sikertelen tranzakció visszaigazolása. A jegyeladó rendszer 5-10 percen belül felszabadítja a zárolás alatt lévő helyeket, amik újra megvásárolhatók.
- Mit kell kapnom, ha sikeres volt a vásárlás?
A megadott e-mail címedre két független forrásból érkezik majd e-mail. Egyik e-mail az OTP SimplePay visszaigazolását tartalmazza a vásárlásról, a másik e-mail pedig a mozitól érkezik a mozijeggyel és névre szóló áfás számlával a vásárlásról. Az e-mail tartalmazza egy .pkpass állomány linkjét is, ami a mobilod Wallet alkalmazásába is elmenthetsz.
- Ki kell nyomtatnom az online mozijegyet?
Nem szükséges kinyomtatnod a jegyet, a mobilod képernyőjéről is be tudod mutatni. A beengedéshez a jegyen található QR kódra lesz szükségünk elsősorban.
- Mit tehetek, ha nem érkezett meg a jegyem e-mailben?
Az esetek jelentős többségében két oka lehet annak, hogy nem kaptad meg a jegyeket e-mailen. Az egyik, hogy hibásan adtad meg az e-mail címed, a másik, hogy az e-mail a SPAM/LEVÉLSZEMÉT mappában landolt. Kérjük, első körben ellenőrizd a levelezőrendszered beállításait és a spam/levélszemét mappádat. Amennyiben nem érkezett meg a vásárlást igazoló e-mail, kérjük vedd fel velünk a kapcsolatot e-mailben vagy a Sió Mozi Facebook oldalán üzenetben, és utána nézünk. A vásárlás során használt névre, és e-mail címedre lesz szükségünk. Akkor se ess pánikba, ha nem kapsz időben választ, a mozi pénztáránál is fognak tudni segíteni az előadás előtt. Ha a SimplePay vásárlás sikeres volt (és arról megkaptad a visszaigazoló e-mailt és SMS-t), nálunk meglesz a jegyed.
- ÁFA-s számlára van szükségem az online vásárolt jegyekről. Hogyan juthatok hozzá?
A megadott névre szóló áfás számlát a jegy mellett találod a kiküldött e-mailben.
- Át kell-e vennem a pénztárnál az online vásárolt jegyemet?
Az Online vásárolt jegyet a kiküldött e-mailben találod, nem kell a pénztárainknál jegyet kérned. A vásárláskor kapott QR kódot a jegykezelő fogja érvényesíteni. A jegyet ki is nyomtathatod, de az okostelefonodon is bemutathatod kollégánknak.
- Több jegyet vásároltam, de csak egy vonalkód van a visszaigazoláson. Ez normális?
Igen, sőt. A vásárlás során alapértelmezett az összevont jegy, ami azt jelenti, hogy maga a jegy és a QR kód több jegy adatait tartalmazza egyszerre. Ezzel a vonalkóddal annyi személy vehet részt a vetítésen, ahány jegyet vásároltál. Javasoljuk is, hogy használd az összevont funkciót a jegyvásárlás során, mert gyorsabb a beléptetés, csak egy QR kódot kell a kollégának érvénytelenítenie.
- Mi történik, ha véletlenül töröltem a visszaigazoló e-mailt?
Amennyiben törölted a vásárlást igazoló e-mailt, első körben ellenőrizd a kuka/trash mappa tartalmát, innen még vissza tudod állítani. Ha mégsem, akkor ugynaz az eljárás, mintha nem kaptad volna meg a jegyed (lásd fentebb a 8. pont).
- Hogyan jutok be az előadásra az online vásárolt jegyemmel?
A vásárláskor kapott QR kódot a jegykezelőnek kell bemutatni, aki ezt követően érvényesíti. A vonalkódot ki is nyomtathatod, de okostelefonodon is bemutathatod. Egy kód felhasználására csak egyszer van lehetőség.
- Nem a megfelelő típusú jegyet vásároltam meg, nem tudok részt venni az előadáson. Visszaválthatom, vagy módosíthatom?
A jegyek módosítására, vagy törlésére nincs lehetőség! Internetes jegyvásárlás esetén a Néző az elállás jogát a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 29. § (2) bekezdés l) pontja alapján nem gyakorolhatja, tekintettel arra, hogy az online jegyvásárlással létrejövő szerződés tárgya szerinti filmvetítés kifejezetten olyan szabadidős tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatásra irányul, mely kizárólag a Néző által kiválasztott és a Sió Mozi, mint Szolgáltató által visszaigazolt, pontosan meghatározott időpontban (teljesítési határidőben) tartandó filmvetítésen való részvételre vonatkozik. Szolgáltató az online jegyvásárlással létrejött szerződés esetén a Néző által kiválasztott és Szolgáltató által visszaigazolt filmvetítés ellenértékét csak abban az esetben téríti vissza, amennyiben az előadás a Szolgáltató érdekkörében megvalósuló okból elmarad. A Szolgáltató a szerződés létrejötte, azaz a „FIZETÉS” gomb megnyomása előtt biztosítja, hogy a megkezdett szerződéses folyamat bármikor és következmények nélkül megszakítható.
- Ha otthon hagytam a diákigazolványomat, hogyan tudok bemenni a filmre az online vásárolt diák jegyemmel?
A kedvezményes jegyek érvényesítésének feltétele, hogy a kedvezményre jogosító igazolványt a jegykezelőnek bemutasd! Ha az igazolványt nem tudod felmutatni a bejáratnál, akkor nem tudunk az előadásra beengedni. Ebben az esetben a filmet akkor tudod megnézni, ha teljes árú jegyet vásárolsz a helyszínen az előadásra. Különbözet fizetésére nincs lehetőség.
- Mit tartalmaz az adminisztrációs díj?
Az adminisztrációs díj az online jegyek kiállításához szükséges rendszerek használatának költségeit tartalmazza: OTP SimplePay online fizetési modul vásárlások utáni költségei, és a szamlazz.hu számlázórendszer vásárlások utáni bizonylatok kiállításának költségei. Megpróbáljuk ezt a díjat a lehető legalacsonyabban tartani, és csak a rendszerhasználati költségek egy részével terhelni a jegyvásárlást, így más rendszerekhez kényelmi díjaihoz képest nálunk alacsonyabb összeggel találkozhattok.
VI. PARKOLÁS
- Hol tudunk parkolni?
Ha autóval érkeztek, legkényelmesebben a Sió Pláza mélygarázsában tudtok parkolni. Vendégeink részére a megváltott mozijeggyel +2 óra ingyenes parkolási kedvezmény vehető igénybe a pláza parkolóházában. Parkolási kedvezményt csak az adott napra és adott előadására szóló mozijegyre tudunk érvényesíteni, az előadás után a mozi pénztárában. A parkoló a Sió Pláza üzemeltetésében működik. Alternatív parkolási lehetőség a pláza közvetlen közelében található szabadtéri Önkormányzati fizetős parkolóhelyek.
- Hogy vehetjük igénybe a +2 óra ingyesen parkolási kedvezményt a Sió Pláza mélygarázsában?
Parkolási kedvezményt csak az adott napra és adott előadására szóló mozijegyre tudunk érvényesíteni, az előadás után a mozi pénztárában. A vonalkóddal rendelkező parkolójegyre egy kiegészítő vonalkódot ragasztunk. Kihajtás előtt a parkolójegyet és a kedvezményt is érvényesíteni kell a parkoló-automatáknál, amiket a 0. parkoló szinten találjátok a pláza parkolóba vezető kijáratainál.
Első lépésként a parkolójegy eredeti vonalkódját kell beolvastatni a parkoló automatánál, ami kijelzi a parkolás hosszát és a fizetendő összeget. Második lépéskén az általunk adott vonalkódot kell beolvastatni, ami levonja a teljes összegből a 2 óra kedvezményének összegét. Ha a parkolás időtartama meghaladta a 2 órát, akkor a fent maradó összeget kell csak fizetni, ha nem haladta meg a két órát, akkor a parkolás ingyenes.
VII. MOSDÓHASZNÁLAT
- Hol találjuk a mosdókat?
A Sió Mozi nem rendelkezik saját üzemeltetésű mosdóval, vendégeink a pláza mosdóit tudják használni. A mosdók közvetlenül a 2. szintre érkező mozgólépcsők, illetve a kínai étterem mellett találhatók. A Sió Pláza által üzemeltetett mosdó fizetős, a belépés apróval működik.
- Miért nem rendelkezik a mozi a vendégek számára is használható saját mosdóval?
Magyarországon a 4-5 termesnél kisebb, plázában működő mozik nagy része nem rendelkezik saját mosdóval. Ennek oka a mozik kis területe. A Sió Plázában a teljes 2. szint nem éri el egy 6-8 termes mozi méretét, így a tervekben sem szerepelt saját mosdó a mozi részére, és utólag már nem is építhető hozzá. A mozival egy szinten található a Sió Pláza által üzemeltetett mosdó, pár tíz méter távolságra.